DE ISRAEL LOBBY IS VERHUISD! ADJUST YOUR BOOKMARKS!

Alle logs staan nu (ook) op eindpunt HOTEL TERMINUS http://eindpunt.blogspot.com

(u kunt hier niet meer reageren)

Dit weblog zal over enige tijd verdwijnen

29.10.10

Volkskrant: "Yochanan Visser woont en werkt in Israël"

In de zogeheten 'Opinie'-sectie van de Volkskrant krijgen extremisten, en oorlogsmisdadigers en andere criminelen ruim baan om hun meestal weerzinwekkende denkbeelden verspreiden. Maar daar verontwaardigd op reageren mag niet, dus heb ik een IP-ban gekregen. Sterker nog, de krant heeft in één keer overal al mijn reacties, tot meer dan 3 jaar terug, verwijderd. De racistische haat-diarrhee van andere reageerders blijft uiteraard staan, en ook hun reacties op mijn (verwijderde) reacties.

Yochanan Visser
Yochanan Visser, kolonist te Efrat, aannemer (sic) en bezettingsideoloog

Zo stuitte ik gisteren op een "opinie" van de Nederlandse kolonist Yochanan Visser, die in de joodse nederzetting Efrat woont op de Westelijke Jordaanoever. Hiero.


Vrijetijdsbesteding van de inwoners van Efrat. Op de website van Efrat staat dat dit een "Cursus Omgaan met Bewoners" betreft.

Efrat staat bekend om de soms gewelddadige acties van haar militante bewoners tegen de omwonende Palestijnen, van wie ze in 1983 hun land gestolen hebben. Visser beweert echter regelmatig Palestijnse vrienden te hebben - voor wie zijn zelfgekozen joodse ghetto verboden gebied is - die toevallig allemaal het liefst zien dat de Westelijke Jordaanoever permanent bezet blijft door het geweldige Israël, omdat hun mede-Palestijnen, om kort te gaan, niet deugen. In zijn "opinie" artikel dus weer de gebruikelijke nonsens die de Volkskrant helpt verspreiden.

Extremisten als Yochanan Visser refereren altijd aan andere extremisten om de schijn van waarheid te suggereren. En helemaal scoren is het natuurlijk wanneer hij een collaborateur (een bekend fenomeen bij bezettingen) naar voren kan schuiven. In dit propagandavod is dat "de bekende Palestijnse journalist" Khaled Abu Toameh, waar ik nog nooit van heb gehoord had. Achtergrondcheck: werkt voor rechtse en pro-Israël media, pist altijd op Palestijnen en portretteert ze als gewetenloze barbaren en leugenaars, en is aangesloten bij de rechtse Amerikaanse think tank het Hudson Institute - hoewel Visser die connectie in zijn vodje wijselijk verzwijgt. Wijselijk, omdat het Hudson Institute een neoconservatieve pro-Israël organisatie is die gespecialiseerd is in (militaire) regeringsadviezen voor, om het maar even populair te zeggen, het Ausradieren van alles en iedereen die kritiek op Israêl durft te hebben. Daarnaast financiert het zionistische en kolonistenorganisaties in Israël. U begrijpt nu waarom ik moeiteloos het beladen woord "collaborateur" gebruik bij voornoemde Palestijnse journalist.


Ook aan de kinderen in Efrat wordt gezellig familievermaak geboden. Kunnen ze oorlogje mee spelen met hun Palestijnse buurkinderen? Nou nee, even wachten tot ze wat ouder zijn, als ze in dienst moeten. (On the day Israel celebrates its founding, the army puts on shows of military hardware at various sites. This row of machine-guns was available to bystanders in the settlement of Efrat in the Palestinian West Bank, just south of Bethlehem)

Anyway, Yochanan Visser mag zijn dingetje weer doen in de Volkskrant. Maar wat schetst mijn verbazing? Onder zijn dingetje staat vermeldt:

"Yochanan Visser woont en werkt in Israël"*

Dit was echt de limit. Ik schreef een verontwaardigde reactie met veel echte informatie en de groeten. De volgende morgen was mijn reactie verdwenen en had ik ook een IP-ban. Blijkbaar teveel informatie voor de tere zieltjes van de vaste moslimhaters die de opiniepaginagina's nog steeds vrijuit mogen volspuiten met hun weerzinwekkende propaganda-diarrhee.


Jewish settlers build a [nep] cement foundation for a [nep] synagogue as a symbolic act of protest against the Israeli government decision to freeze construction of private homes in settlements, in the West Bank Jewish settlement of Efrat south of Jerusalem, Wednesday, Dec. 2, 2009. Is dat Yochanan Visser niet, met zijn Joods Nationaal Fonds-petje?

Ook andere kritische reacties met informatie over Visser blijken verwijderd

Voilà. Een nieuwe regering, een nieuwe Volkskrant. Echte informatie niet gewenst. Ik parafraseer Danny 'The News Dissector' Schecter: hoe meer we de krant lezen, hoe minder we weten. En vanaf heden ligt de Westelijke Jordaanoever dus in Israël, volgens de redactie. Hier leest u kritische geluiden van andere reageerders over Yochanan Visser die ook verwijderd blijken te zijn. Kritiek op Israël en zijn handlangers als Visser bestaat dus niet. En dat de Volkrant hun spel meespeelt, mag niemand weten. Een praktijk bekend van het voormalige Oostblok.

De veel gelauwerde en onafhankelijke journalist John Pilger vertelde hierover:

"Ironically, I began to understand how censorship worked in so-called free societies when I reported from totalitarian societies. During the 1970s I filmed secretly in Czechoslovakia, then a Stalinist dictatorship. I interviewed members of the dissident group Charter 77, including the novelist Zdener Urbanek, and this is what he told me. 'In dictatorships we are more fortunate that you in the West in one respect. We believe nothing of what we read in the newspapers and nothing of what we watch on television, because we know its propaganda and lies. Unlike you in the West. We’ve learned to look behind the propaganda and to read between the lines, and unlike you, we know that the real truth is always subversive.'" (bron: transcriptie van een lezing in 2007)

» Lees op dit weblog meer over Yochanan Visser

*) Onderschriften bij "opinies" van niet in Israel wonende Yochanan Visser:
03-10-2010: "Yochanan Visser is onderzoeker Missing Peace Informatie in Jerzualem"
01-04-2009: "Yochanan Visser werkt vYochanan Visser werkt voor Israel Facts monitorgroep in Israël"
01-07-2010: "Yochanan Visser is onderzoeker van Missing Peace in Israël"
19-05-2009: "Yochanan Visser is manager Israel Facts Monitorgroep, Israël"